W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Mistrz i Małgorzata

„Mistrz i Małgorzata” to jedno z najważniejszych dzieł literackich XX wieku. Satyryczny obraz Moskwy lat trzydziestych minionego stulecia, Jerozolima w czasach Piłata i Chrystusa, Bal Pełni Księżyca, wyprawiany przez Szatana dla największych złoczyńców tego świata… i piąty wymiar, który ostatecznie kompromituje materialistyczną koncepcję świata. Powieść Bułhakowa jest dla mnie niezwykle inspirująca, to doskonały materiał literacki na stworzenie widowiska pełnego magii i humoru, dający okazję do inscenizacyjnego rozmachu i zadumy nad losami świata. Wreszcie „Mistrz i Małgorzata” opowiada o rzeczach dla mnie najistotniejszych- o miłości i artystycznej wolności.
Michaił Bułhakow żył i tworzył w czasach największego w historii eksperymentu z dziedziny inżynierii społecznej. Bolszewicy, aby stworzyć „nowy ład” podporządkowali sobie wszystko i wszystkich. Lenin już w 1918 roku nakazał zamknięcie wszystkich niezależnych gazet, w 1922 wprowadził cenzurę kontrolującą każdą dziedzinę artystycznej twórczości, doprowadzając do degradacji statusu artystów i pisarzy. Podporządkował sobie sądy, a prawo służyło jedynie uprawomocnianiu jego decyzji. Stalin uczynił Rosję sowiecką miejscem, w którym życie było nie do zniesienia...
W takiej rzeczywistości Bułhakow pisał „Mistrza i Małgorzatę”. W swej literackiej wyobraźni sprowadza do Moskwy szatana. Woland i jego świta w strasznym świecie stalinowskiego terroru nie muszą czynić zła. Ono istnieje w wymiarze nie mającym sobie równych w historii człowieka. Podłość, chciwość, donosicielstwo, służalczość czy tchórzostwo mieszkańców ówczesnej Moskwy jest wszechobecne. Diabeł już nie jest ludziom potrzebny. Bóg także... Mistrz w świecie tryumfującego, totalnego zła, w swojej powieści przywołuje bezwarunkowe i totalne dobro - postać Chrystusa, co w czasach stalinowskiego terroru jest aktem niezwykłej odwagi i artystycznej wolności. Bolszewicy mu tego nie wybaczą. Małgorzata, dla której emanacją wolności jest miłość, staje się wiedźmą, aby uratować ukochanego. ”Piąty wymiar” - fantastyczny świat, który poznamy podążając za Małgorzatą, staje się w końcu azylem dla naszych bohaterów, ich ucieczką od strasznej, stalinowskiej rzeczywistości.
Na krótko przed śmiercią Bułhakow wyszeptał: „żeby wiedzieli... żeby wiedzieli”. Jako reżyser mam zaszczyt podążać za literackim geniuszem Michaiła Bułhakowa. Spektakl „Mistrz i Małgorzata” powstał właśnie po to: „żeby wiedzieli...”.
Janusz Józefowicz


Twórcy:

Libretto - Galina Polidi, Yury Ryashentsev
Muzyka - Janusz Stokłosa
Przekład i opracowanie libretta, inscenizacja, reżyseria, choreografia - Janusz Józefowicz
Teksty piosenek - Andrzej Poniedzielski
Scenografia – Andrzej Woron i Marek Chowaniec
Wykonanie scenografii – Bartek Kłosek
Kostiumy – Anna Zeman
Efekty iluzjonistyczne i pirotechniczne – Wojciech Rotowski
Oświetlenie – Sławomir Zwierzyński

Obsada:

Małgorzata - Natasza Urbańska/Katarzyna Granecka/Wiktoria Kostrzewa
Mistrz - Rafał Drozd
Woland - Mirosław Konarowski
Korowiow - Mariusz Czajka
Behemot - Arkadiusz Pyć
Azazello - Paweł Orłowski
Hella - Katarzyna Granecka/Karolina Piwosz/Magdalena Dąbkowska
Iwan Bezdomny - Mateusz Jakubiec
Piłat - Piotr Halicki/Patryk Rymanowski
Ha-Nocri - Jerzy Grzechnik
Kajfasz - Wojciech Gierlach
Berlioz/Bufetowy - Sławomir Olszewski
Annuszka - Katarzyna Zając/Weronika Stańkowska
Czastuszki - Joanna Pałucka, Anna Ścigalska, Grzegorz Kucias, Stefan Każuro      
Łatuński/Popławski - Robert Kowalski
Konferansjer/Lichodajew - Paweł Pabisiak
Natasza - Wiktoria Kostrzewa
Nikanor/Baron Maigel - Jerzy Łazewski
Bufetowa/Pielęgniarka - Beata Urbańska-Barczak
Dzieci - Pola Niemirska, Amelia Szymczyk, Gustaw Michoń, Filip Rutkowski

Wokaliści:
Gabriela Coutinho, Wiktoria Kostrzewa, Mariola Napieralska, Patrycja Sadowska, Weronika Stańkowska,
Jakub Kamiński, Bartek Ledwan, Maksymilian Więckowski    

Tancerze:
Inga Gołębiowska, Aleksandra Kosińska, Patrycja Nowak, Agata Nowakowska, Karolina Stępień,
Błażej Ciszek, Patryk Darłak, Krystian Jabłoński, Jakub Sosnowski

Pies Piłata - Oregano

Obsługa techniczna:

Reżyser nagłośnienia – Jakub Nowakowski
Reżyser oświetlenia – Sławomir Zwierzyński
Projekcje – Mateusz Będziński
Lasery – Jacek Kulczycki
Efekty kaskaderskie – Paweł Grzybczyk, Krzysztof Frydrych, Jakub Niewęgłowski
Szef sceny – Artur Czajkowski
Technicy – Adam Łączyński (rekwizytor), Michał Majer, Marek Musiał, Sebastian Czernik
Obsługa follow spot – Jerzy Wójcik, Wiesław Rybarczyk, Maciej Aleksandrowski
Mikroporty – Marcin Araźny / Igor Świerczyński / Kosma Standera

Asystentka reżysera – Kamila Polit

Czas trwania: około 200 minut łącznie z przerwą.
Spektakl przeznaczony dla widzów powyżej 16 roku życia.
Ze względu na ruch artystów na widowni podczas spektaklu, na musical "Mistrz i Małgorzata" nie sprzedajemy wejściówek na miejsca stojące, nie ma również możliwości ustawienia wózków inwalidzkich.








DYSTRYBUTORZY BILETÓW:

TEATR STUDIO BUFFO przy ul. M. Konopnickiej 6, 00-491 Warszawa
tel.: 22 625 47 09, 22 339 07 71, 663 91 00 91
fax 22 622 92 93
pn-pt 10 – 18, w sb do 16,
w nd (tylko, jeżeli w danym dniu jest przedstawienie) od godz. 11

2. INTERNETOWA SPRZEDAŻ:

Studio Buffo

eBilet

__________________________________________________________________________________